Πως γεννιέται μια δουλειά που καταλήγει να εκτεθεί."Διπλές όψεις"

Θα αρχίσω από την δουλειά που αφορά την έκθεση “Διπλές όψεις” (βλέπε:portfolio)

Η συγκεκριμένη δουλειά άρχισε από μιά αγαπημένη αίσθηση που νοσταλγώ από τα ταξίδια και τις διακοπές,που περιλαμβάνει τη συμπυκνωμένη μίξη ανθρώπων,οσμών,τοπίων,θορύβων,διαφόρων ήχων και κινήσεων,σε συγκεκριμένες στιγμές. Ξεκίνησα αυτή τη δουλειά επιθυμώντας να αποτυπώσω ετούτη την πολύτιμη,ανάμικτη αίσθηση. Μπέρδεψα λοιπόν τους ανθρώπους και τις αντιδράσεις τους,με τα τοπία και την αρχιτεκτoνική των κτιρίων,και όλα αυτά μέσα σε ήρεμες,τρυφερές,και καμμιά φορά,δύσκολες στιγμές. Οι φωτογραφίες αυτές είναι αποτέλεσμα μιάς εργασίας που εξελίχθηκε σε διάστημα 4 ετών.Τραβηγμένες εικόνες στι ίδιο αρνητικό,με υπολογισμένο το φώς της κάθε λήψης,(αναλογική μη αυτόματη μηχανή)οι εικόνες αυτές βρίσκονται αυτούσιες στα αρνητικά και έχουν γίνει με διπλή λήψη και διπλή σκέψη. Με πρώτη τη φωτογραφία με τίτλο “Περσεφόνη”πειραματίστηκα αρκετό καιρό,για να μην είμαι δέσμια του τυχαίου. Σίγουρα,οι οσμές και οι ήχοι ενός χώρου δεν αποδίδονται με μιά φωτογραφία,αλλά ξυπνούν ευκολότερα τη θύμηση μέσα από τις αποτυπώσεις,όπου συνυπάρχουν εικόνες ίδιας έντασης,να διηγούνται η μία για την άλλη,χωρίς να αλληλοαναιρούνται. Η έκθεση αυτή έγινε στην γκαλερί Αστρολάβος στην Αθήνα στο Κολωνάκι στις 13 Μαίου 1999.Οι φωτογραφίες είναι αργύρου,αναλογικές και τυπωμένες από εμένα την ίδια στο χέρι.Υπάρχει μόνον ένα αντίτυπο για την κάθε μία.Κατάλληλες για συλλέκτες έργων τέχνης.Εχουν υποστεί επεξεργασία κατάλληλη για μουσεία.Η δυσκολία στην εκτύπωση ήταν μεγάλη.Πολλές φορές χρειάσθηκαν 2-3 ημέρες για να πετύχω το τέλειο τύπωμα, διότι, λόγω της διπλής έκθεσης στο αρνητικό,ήταν,δύσκολο να βγούν,καλές,οι διαβαθμίσεις των τόνων του γκρί,ώστε να αποτυπώνονται, σωστά,οι πάρα πολλές λεπτομέρειες της εικόνας. Η έκθεση,έγινε στην γκαλερί Αστρολάβος στην Αθήνα,στο Κολωνάκι, τον Μάιο του 1999.